Başkan Tugay, Kınık'ta muharrem lokmasını paylaştı

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, hoşgörü, sevgi ve dayanışma ayı olan muharrem ayının yas-ı matem orucu lokmasını Kınıklı yurttaşlarla paylaştı. Kınık'ta esnaf ve vatandaşlarla bir araya gelerek kucaklaşan Başkan Tugay, "İyi insanların iyi niyetli duaları, iyi niyetli çabaları herkesi daha iyi bir noktaya götürecektir. Dayanışmadan ve kardeşlik hukukumuzdan asla vazgeçmeyelim" dedi.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, hoşgörü, sevgi ve dayanışma ayı olan muharrem ayının yas-ı matem orucu lokmasını Kınıklı yurttaşlarla paylaştı. Kınık'ta esnaf ve vatandaşlarla bir araya gelerek kucaklaşan Başkan Tugay, İyi insanların iyi niyetli duaları, iyi niyetli çabaları herkesi daha iyi bir noktaya götürecektir. Dayanışmadan ve kardeşlik hukukumuzdan asla vazgeçmeyelim dedi.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, Kınıklı yurttaşların muharrem ayı kapsamında tutulan yas-ı matem orucu lokmasına ortak oldu. Kınık Çepni Boyu Derneği tarafından düzenlenen Geleneksel Muharrem Ayı Lokması için Kınık'a gelen Başkan Cemil Tugay'a Kınık Belediye Başkanı Sema Bodur ve Bergama Belediye Başkanı Tanju Çelik, meclis üyeleri Kınık Çepni Boyu Derneği Başkanı Salim Yılmaz ve muhtarlar eşlik etti. Başkan Tugay lokma öncesi ilk olarak Kınık cuma pazarını ziyaret ederek üretici ve vatandaşlarla sohbet etti. Ardından esnafla bir araya gelen Başkan Tugay, Kınıklıların taleplerini dinledi; İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Kınık Belediyesi tarafından ilçede hayata geçirilecek alt ve üstyapı çalışmaları hakkında bilgi verdi.

Oruçlar açıldı lokmalar paylaşıldı

Muharrem lokmasına ortak olan Tugay, Alevi dedeleri Musa Kılınç ve Kemal Kılınç eşliğinde dua etti. Birlik, beraberlik ve kardeşlik dilekleriyle yas-ı matem orucu açıldı, lokmalar paylaşıldı. Ardından Başkan Tugay, dernek binasında vatandaşlarla bir araya gelerek talepleri dinledi, sohbet etti.

Dayanışmamızdan asla vazgeçmeyelim

Sofranın ardından konuşan Başkan Tugay, Bugün sizlerle burada olmak benim için çok büyük bir mutluluk oldu. Allah, hayrınızı kabul etsin. Tuttuğunuz oruçlar, yaptığınız dualar kabul olsun. Hepimizin iyiliğini istiyoruz. İyi insanların iyi niyetli duaları, iyi niyetli çabaları herkesi iyi bir noktaya götürecek. Güzel niyetli olmaktan asla vazgeçmeyelim. Dayanışmamızdan asla vazgeçmeyelim. Hemşehri ve kardeşlik hukukumuzdan asla vazgeçmeyelim. Hepimiz bu memleketin, halkımızın iyiliğini istiyoruz. Nerede olmamız gerekirse, orada olacağız. Hiç şüphem yok, her zaman birlik ve beraberlik içinde olacağız dedi.

Başkan Tugay, sözlerine şöyle devam etti: Ben, sizin bir kardeşinizim; sizlere hizmet için bu göreve geldim. Her zaman doğrunun ve iyinin tarafında olacağız. Yeter ki Kınık'ımız, Bergama'mız güzel olsun, köylerimiz güzel olsun, insanlarımız mutlu olsun. Ülkemiz inşallah iyilik ve refah içinde olsun. Biz de elimizden geldiğince hizmetimizi yapıp onun onurunu ve gururunu yaşayalım.

24 bin 640 kişilik sıcak yemekle dayanışmayı büyüttü

İzmir Büyükşehir Belediyesi, muharrem ayı boyunca Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı tarafından kentteki Alevi Kültür Merkezleri, cemevleri ve derneklerine oruç açmak için sıcak yemek desteği sağladı. 2026 yılında dayanışma gücüne katkı için 16 Haziran'dan 27 Haziran'a 12 günde toplam 6 bin 160 kişi için 24 bin 640 adet sıcak yemek desteği sağlandı. 4 ilçe merkezinde 8 bin kişilik aşure ikramı yapıldı.